דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לעיצוב מטבח 

מאת    [ 23/04/2009 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 4846 פעמים ]

המטבח כיום הוא חלל מוקפד בעיצובו, המטבח מתפקד כחלק אינטגראלי מחלל הסלון. המטבח הוא יחידה פתוחה המאפשרת יצירת דיאלוג עיצובי עם שאר פרטי הריהוט. לפניכם רשימת טיפים שיעזרו לכם לעצב מטבח באופן הנכון ביותר.

ארונות מטבח: ארונות המטבח בעלי חללים גדולים ולא עמוקים מידי, יקלו עליכם את הוצאת והכנסת הכלים ושאר הפריטים. רצוי לבנות יחידת ארונות ברוחב של כ-60 סמ'''''''' , יחידה רחבה שכזו עדיפה על שתי יחידות בנות 30 סמ''''''''.

משטחי עבודה במטבח: משטחי עבודה הם קריטיים להתנהלות נוחה במטבח. משטחים קטנים מידי או מפוזרים לא יאפשרו עבודה מהירה ויעילה. כך שכל שטח שניתן להכניס בו משטח עבודה הוא מבורך. משטחי עבודה שבמטבח אמורים להיות מוצבים בסמוך לכיור ולכיריים .

מגירות מטבח: מטבח שאין בו מערכת מגירות שמתוכננת טוב אינו שלם. מגירות הן האלמנט הריהוטי החבוש ביותר אחר המשטחים כיוון שהוא מצוי בשימוש מאסיבי. כיום נוהגים לבנות מערכת מגירות רחבות ועמוקות במיוחד המקום ארונות המטבח. הדבר נובע גם משינוי קונספט עיצובי שלפיו מטבח אמור להיות בנוי לרוחב ולא לגובה. החלוקה הפנימית בתוך מגירות המטבח גם היא קריטית. חלוקה נכונה תעשה לכם חיים קלים, אתם אמורים לתכנון זאת בקפידה: מגירות שטוחות ורחבות מיועדות לסכו"ם, ומגירות עמוקות יותר מיועדות לאפסון סירים ומחבתות.

מדיחי כלים במטבח: מדיח כלים הוא אינו שאלה , הוא הכרח, והכי נכון להציבו משמאלו או מימינו של הכיור באופו שיהיה צמוד אליו ככל הניתן, הסיבה לכך היא בכדי למנוע מצב של טפטוף בעת העברת הכילים מן הכיור למדיח.

זכרו: הכי חשוב בעיצוב מטבח הוא ליצור חלל שהתנועה בו חופשית וזורמת. שיהיה לכם קל להגיע מקום למקום במהירות, עיקר כאשר מדובר בבישול שסביבו מתקיימת תנועה רבה. את משטחי העבודה במטבח יש להתאים לגובה המשתמש העיקרי- זו אולי העצה החשובה ביותר, שכן אנשים נוטים לחשוב שמשטחים בנויים במידות זהות.

מיקום המיקרו -גל- במטבח: אם בעבר תנורים וכיריים היו בשימוש מבוגרים בלבד, הרי שכיום גם הילדים שלנו מבשלים או מחממים אוכל בעצמם- הכל הודות למכשיר המקרו גל. לכן חשוב להציבו שלא במקום גבוה מידי , על-מנת שילדים יוכלו להגיע אליו ולחמם אוכל בעצמם

משטחי נירוסטה במטבח: בכל מטבח קיימים אלמנטים העשויים מנירוסטה. השימוש בחומר זה הופך רווח יותר ויותר בעיצוב מטבחים , בשל קווי העיצוב המודרנים והתעשייתיים מעט. משטחי נירוסטה במטבח אמורים להיות מטופלים באופן נכון. יש לנקותם באמצעות חומרי ניקוי והברקה מיוחדים, והם מצויים בשפע ברשתות השווק השונות. משטחי נירוסטה לא מנקים בשום אופן באמצעות צמר פלדה, כיון שנירוסטה נשרטת בקלות.

משטחים מבריקים במטבח: מטבחים רבים מכילים משטחים מבריקים, כשהכוונה היא לפורמייקות למיניהן, עצים מוברקים או כל משטח אחר אשר מכוסה בחומר מבריק.

על משטחים אלו יש לטפל ולהגן בתקופת החיים הראשונה של המטבח -כ- 6 חודשים. יש לנקות את המשטחים באמצעות מטלית לחה בלבד.

מטבחים העשויים עץ

על מי שמתכונן לקנות מטבח מעץ לדעת שיש להתנהג עם מבטח שכזה במידה של זהירות. יש לטפל במטבח עץ בעזרת מטלית לחה אשר ספוגה במעט מים או בחומר המיוחד לניקוי משטחי עץ. אסור להשתמש בחומרים כמו אלכוהול או במסירי כתמים למיניהם. עץ מנקים בכיוון הסיבים ולא נגדם, וכך יישמר מראהו החי של העץ לתקופה אורכה






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב